اجرای شیوه نامه تامین آب باغات تحت پوشش چاه‌های فرم یک در قزوین 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: دستورالعمل‌های لازم برای تامین آب باغات تحت پوشش چاه‌های فرم یک تدوین و وارد مرحله اجرایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در شورای حفاظت آب گفت: به عنوان اولین استان یک مصوبه از کارگروه ملی سازگار با کم آبی برای تامین آب باغات تحت شعاع چاه‌های فرم یک گرفته ایم.

ملکی افزود:دستورالعمل‌های آن در شرکت آب منطقه‌ای و با همکاری جهاد کشاورزی تدوین و وارد مرحله اجرایی شده ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اطلاع رسانی، ظرف چند ماه آینده تمام چاه‌های فرم یک را تعیین تکلیف کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین؛ باغداران باید به ادارات شهرستانی مراجعه کنند تا با گرفتن استعلام جهاد برای آن‌ها پروانه صادر شود.

ملکی در ادامه گفت: طبق برنامه شورای عالی آب، کشت برنج در استان‌هایی به جز گیلان و مازندران ممنوع است، اما در حوزه الموت و شاهرود صد‌ها سال مردم این منطقه مشغول کشت برنج بوده اند.

وی اعلام کرد: مکاتباتی استاندار با سازمان جهاد کشاوری و وزارت خانه انجام داده اند تا بتوانند این مصوبه رو در استان منتفی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین همچنین به برداشت‌های بی رویه از کانال‌ها اشاره و بیان کرد: باید کمیته ویژه‌ای تشکیل تا راهکار‌های منطقی این موضوع بررسی شود.

مدیرکل هواشناسی استان هم گفت: با توجه به گرمای هوا و کمبود بارش‌ها عملا وارد خشکسالی شدید شده ایم و در ماه‌های آینده هم افزایش دما داریم.

شیخ الملوکی افزود: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا بتوانیم بدون مشکل از این مرحله عبور کنیم.

انتهای پیام/ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.